Doresuwe Online Shop | Review

Tuesday, September 26, 2017

Assalamualaikum


alkisahnya mak aku tengah bukak instagram then ternampak lah ig shop doresuwe ni,banyak gak baju-baju yang cantik so aku pun bukak website diorang dalam laptop. Ingatkan Malaysia punya rupanya Japan. Aku tanya dia betul2 nak beli ke,sebab aku tak berapa yakin nak beli barang dari negara lain takut kena tipu ke apa ke hahaha T_T 



so ni rupa website doresuwe.

*please take note that this is not a sponsor post*



masa aku beli tu kalau nak free shipping kena beli over 9999 JPY. Tapi tengok sekarang dah turun harga dah  >.< 

so kitorang pun pilih lah barang-barang yang ada kat situ. Campur punya campur total dah dalam 
10686 JPY so yeayy dapat free shipping. Jumlah barang yang kitorang beli ialah 6 and semuanya baju,ada satu je kasut.

Cara nak beli takyah ajar lah kan? Sebab sama je cara dia. Tapi payment method dia dapat guna Visa,Mastercard & Paypal je lah.

Lepas dah settle bayar,aku pergi bukak my account and view order. Kat situ dia ada tunjukkan order track korang. 




then tiba2 nampak "your order has been hold". aik,apahal pulak ni? aku ingatkan ada masalah dengan payment dia tapi kat situ dah letak PAID so aku pun panik HAHAHA pastu terus bukak google cari pasal doresuwe ni,mana tahu kot2 ada orang review kan tapi malangnya tak ada.

aku check email tapi tak ada pun service stuff diorang hantar email. Pfff the next day pulak makin banyak benda tu muncul.

aku bukak email then nampak ni


sepatah haram pun aku tak faham hahaha harapkan bantuan dari google translate je lah. Rupanya ada 2 baju yang aku order tu out of stock. hmm ingatkan apa tadi. So kitorang pun berbalas lah email dalam bahasa japan okay. Nasib baik ada google translate kan. 

nah baca



lamaaaa jugak aku cari sebab aku malas nak tambah bayaran tu so aku pun cari lah barang yang harga dia hampir sama dengan sebelum ni. Banyak kali jugak aku send email kat diorang tapi banyak yang kena reject sebab out of stock lagi T_T aku rasa dah lebih dari sepuluh kali aku hantar email. diorang tak update pun barang yang dah out of stock tu.

but service staff diorang memang baik lah haha so taklah aku panas hati sangat kan masa tu.

lama jugak aku nak tunggu barang tu sampai. Kalau aku tahu memang aku dah pilih express delivery but it's okay sebab tak urgent sangat. Kat order track tu nanti diorang ada bagi tracking number guna china post. Perghh orang kata china post ni lambat so memang lambat lagi lah sampai.

and diorang hantar barang tu satu persatu okayy,maybe sebab tak sama factory yang buat product tu.


aku order pada 19 august 2017,semua barang tu pulak sampai pada 27 september,esok lah kan haha sebab tadi baru je check pos laju and barang tu masih dalam delivery process tapi tak sempat hantar harini so esok lah. fuhhh lama tu. satu bulan lebih lah jugak kan.


barang semua sampai dalam keadaan yang baik and puas hati jugak lah alhamdulilah. Nak tunjuk gambar tapi aku kat asrama ni hah macam mana nak ambil gambar hahaha. aku tunjuk gambar yang aku orderkan ajelah eh. Semua barang yang sampai memang macam yang kita nampak dalam gambar tu.



i really love this blouse ❤ tapi nyesal pulak beli color biru hahaha sebab yang merah ni nampak cantik jugak kan?





sandal ni pulak aku beli sebab tak ada pilihan dah,semua baju yang aku pilih tu out of stock so last-last pilih ni ajelah. but i still love it though.


and ada beberapa barang lagi tu my mom punya so that's it.

kalau rasa nak shopping kat doresuwe ni hah pergi lah kat website diorang. 😊😊





p/s : stress dengan assignment oi

4 comments

  1. blouse tuh cantik . hampir sebulan jugak lah. tapi ok lah kalau barang yang sampai sama dengan website :D


    lama tak singgah .. heeeeee

    ReplyDelete
  2. sandal tu cantik lahhhh! Suka sangat tengok design dia. Dress tu cantik jugak warna biru pun. No worries ;)

    ReplyDelete
  3. Tx for review😀

    ReplyDelete