Nostalgia Sangat Ni

Thursday, September 14, 2017

Assalamualaikum


eyyy whats up ✋✋


alkisahnya tadi terbaca pasal perkahwinan selebriti indon Laudya Chintya Bella tu. Tengok muka dia macam kenal je so aku pun google lah dia,bukak wikipedia tengok dia pernah berlakon sinetron apa,tapi satu pun aku tak kenal hehhh mana pulak aku pernah nampak dia ni eh . Then ternampak dia ada keluarkan single 'Let's dance together' with Melly Goeslaw,jap macam kenal je lagu ni,pastu terus bukak youtube.

O.M.G

lagu tu rupanya dari sinetron Cinderella yang pernah ditayangkan kat tv2 dulu pada tahun 2011. Aku masih ingat lagi dulu aku memang suka gila dengar lagu ni hah. Drama tu pun aku suka gak. Bila dengar balik lagu tu kat youtube tiba2 rasa sebak pulak HAHAHA i miss my childhood. Dulu-dulu aku suka gila layan sinetron indonesia. Memang dah banyak sinetron yang aku dah tengok. Yelah although jalan cerita diorang agak lembap and menyakitkan jiwa bila tengok tapi entah kenapa aku tetap nak tengok sampai habis jugak.



Macam sinetron Bawang Merah Bawang Putih, Nada Cinta (omg aku suka layan drama ni dulu gara2 Randy Pangalila & Aditya Firmansyah lah ni), Bidadari (ingat lagi tak Marshanda masih muda lagi masa ni huhu nak pari-pari jugak haha).


Image result for nada cinta


Image result for aditya firmansyah

Aditya Firmansyah. aku siap print gambar dia banyak2 lekat dalam notebook okay 😃😂


Image result for bidadari indonesia sinetron



Dulu-dulu kan astro ada channel yang khas untuk cerita indon like Pelangi kalau tak silap (hmm tak ingat), selalu bila balik sekolah je aku duduk depan tv dengan bibik dari indon tengok sinetron Kawin Gantung etc. Hahaha sambil lipat pakaian sambil tengok tv.


tiba-tiba rasa rindu pulak dengan sinetron lama2 ni huhu. Dulu boleh lah layan semua ni tapi sekarang adoi duduk depan tv pun dah tak ada sebab asyik layan drama korea dalam laptop HAHAHA dulu zaman tengok drama indonesia,sekarang pulak zaman tengok drama korea okay hahaha


kadang2 ternampak artis2 indonesia ni kat instagram,banyak yang dah berkahwin and ada anak rupanya. Tak catch up sangat dengan berita diorang. 


hmm lepas ni nak try cari drama2 ni kat youtube lah kalau ada 😭😭 

you feel me?? 😣😭😭😭

5 comments

  1. ccl singgah sini
    http://cikcappuccinolatte.blogspot.my/2017/09/lia-de-oven-perkhidmatan-surprise.html

    ReplyDelete
  2. hahahaha kamek layan nada cinta. tapi ya pun separuh2 jak. paling follow, cerita olivia!!! ya anang best! lagik sigek cerita jelita. masanya, semua potong rambut macam jelita. hahahaha cali alu rasa...
    mood layan cita indon dah slow sikit....>_<

    ReplyDelete
    Replies
    1. aok oh kmk lupak cerita olivia & jelita ya haha dah lamak gila cerita2 ya dolok. nktok nang dah jarang dah maok layan haha

      Delete
  3. hahaha tak tahu pulak astro ada channel khas untuk sinetron indonesia. yang penting dulu gigih tau follow every episodes of liontin tapi liontin 2 je tak sebab dah masuk asrama :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah sekarang masih ada rasanya channel indonesia ni. liontin dulu tgk separuh je sbb busy dgn sekolah haha >.<

      Delete