Sambung Degree!

Monday, November 13, 2017

Assalamualaikum


aku dah berapa kali nak taip entry ni tapi sekarang barulah mood tu datang xD
Rasanya aku tak ada bagitau kot dalam blog ni,actually aku habis STPM pada tahun hm 2015 rasanya. Aku rehat selama hampir 2 tahun jugak lah (maksudnya aku tak buat apa2 sepanjang habis stpm lol)

so bulan 9 haritu alhamdulilah aku dapat jugaklah tawaran masuk Unimas. Aku dari dulu memang target nak masuk Unimas sebab tak nak duduk jauh sangat tapi adalah dalam 40 minit jugak dari rumah sendiri,itupun kalau tak jem weii

Tapi aku masih ingat lagi masa nak isi upu haritu aku confuse nak pilih course yang mana satu. Serious confuse gila. Tapi last-last aku dapat course yang aku nak tapi rasa macam menyesal pulak wei ambil course ni hehhhhhhhh benda dah terjadi nak buat macam mana kan?


Course ni banyak melibatkan science! Mula-mula tu aku okay je janji tak ada maths kan cause i really really really tak suka mathematics. Kau nak cakap macam mana sekali pun aku tetap tak suka maths hahaha nampak tak betapa bencinya aku dengan maths ni? 😤😤

Image result for college life tumblr


kau kena belajar dari sekarang sebab kalau kau belajar last minute ya allah jangan harap lah benda yang belajar tu akan masuk ke dalam otak hahaha hancuss exam


course yang aku ambil ialah Psychology. Kitorang first batch psychology ni hahaha sebab ni course baru dalam unimas. 


Subjects untuk sem 1 je dah buat otak aku rasa nak pecah tau tak? 

Basic helping skills, Introduction to cognitive science, Cognitive psychology, Introduction Psychology, Physiological psychology.

tu semua wajib kena ambil. 


Dengan assignment lagi yarabi hahaha yang tu takyah cakap lah memang boleh jadi gila aku ni,lagi-lagi aku jenis yang suka sangat nak tangguh kerja lagilah gila aku dibuatnya.

and ni first time lah aku tinggal kat hostel hahaha selama ni tak ada pengalaman wei nak tinggal kat hostel tapi semua okey je and yang paling best,first day masuk je dapat roommate yang sama course ya allah alhamdulilah menangis2 aku malam sebelum tu sebab takut sangat tapi alhamdulilah dipermudahkan.


nak marathon drama tu jangan haraplah. List drama yang aku nak download kan dah panjang gila dah ni. Entah bila nak download. ni pun tengah nak siapkan assignment fuhhh dalam minggu ni je kena hantar 3 assignment yang berbeza sekali gus . korang doakan lah aku k? hahahaha desperate sangat dah ni


nak blogwalking tu memang susah sangat-sangat apatah lagi nak tinggalkan komen,kalau internet laju tu takpe lah jugak aihhhh


nantilah aku update lagi hahaha banyak gila rasanya benda yang aku nak ceritakan ni.
 sampai sini je kot. Bye!

24 comments

  1. congrats tashira! i suka psychology jugak btw good luck in university 🙆🏻

    ReplyDelete
  2. tahniah dpt smbung belajar

    perasaan mmg sama mcm sy yg baru kali prtma hadap bnda ni nak2 tinggal kat asrama

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you :)
      kan? hahaha nervous dia tu semacam je haha

      Delete
  3. rindu nak belajar lagi!
    tapi skrg ni turn en.suami dl...die dah abis study nnt,, insya Allah kita plak smbg

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh yeke? hehe inshaallah nanti akak dapat sambung study balik,good luck kak!

      Delete
  4. Rindu pula nak belajar balik bila dah habis belajar ni haish. Anyway, goodluck ye! May Allah ease everything for you :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak dah habis study ke? hehe thank you so muchhh!

      Delete
  5. Takpeee insyallah boleh bawa. Chaiyyokk!

    ReplyDelete
  6. In shaa Allah and congrats... Study well and jangan ponteng kelas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank youuu :) haha setakat ni tak ada ponteng kelas hahaha xD

      Delete
  7. tahniah sambung degree.. btw Lin pun student unimas first year jugak. and we are in the same faculty actually. what a small world! tapi adlin first year cognitive science student. Kalau jumpa kat faculty ke, boleh tegur2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah reallyyyyy?? same faculty? hahaha wahhh! mcm tak percaya pulak hahaha inshaallah :)

      Delete
  8. Good luck ka..saya pun lepasan stpm gak

    ReplyDelete
  9. tahniah dh sambung degree! next year saya lak. haha samala saya pun takleh masuk dgn maths ni xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? tak best lah maths ni haha. good luck jugak mazni! all the best :)

      Delete
  10. pergh!!! kos psikologi macam eun jae dalam age of youth?? wow!!!! awesome bah kitak tashira!
    all the best!!!! adik kamek ada sorg rah unimas. gerenti sik jumpa maklumlah unimas ya besar nau. apa2 pun chiayok!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aok kak hahaha best nang best tapi ya allah hahaha perlu belajar bena2 bok masok dalam otak ya hahaha.
      eh bena kah? nya ambik degree juak kah? mun sama fakulti maybe ada tertemu kali :D thank you kakkkkk :)

      Delete