NANO WHITE FRESH | Review

Friday, December 25, 2015

Assalamualaikum


Couple days ago aku ternampak my little cousin (not that little lah,dah form 4 skrg haha) guna product yang sangat menarik pada mata aku. i mean packaging dia comel gila kot. Terus je pergi serbu dia tanya guna product apa. Maklum lah aku ni jenis yang main hentam je nak guna apa janji muka tak berjerawat :P haha


Lepas dengar explanation dari dia aku plan nak try guna jugak. So the next day aku terus pergi beli kat watson. Setahu aku product ni dah lama kan? Aku je yang ketinggalan zaman sangat -.-



Untung jugak aku pergi beli haritu sebab ada promotion beli dalam satu pek terus. harga dalam RM28.90 kalau tak silap aku. Nampak tak betapa cutenyaaaaaaa product ni??

Dalam ni ada tiga benda :



Dark spot corrector 



Mattifying Moisturiser (diguna selepas pencuci muka)



Foam Cleanser



Anti Dullness Scrub ( diguna 2 kali dalam seminggu sahaja)

yang ni pulak tak termasuk dalam satu set tu aku beli separate which is dalam RM15.90 kot.

Nano white fresh mempunyai formula vitamin C, sea algea dan tea oil.




Setakat ni baru dalam beberapa hari try so tak tahu lagi whether berkesan ke tak tapi bila first time guna cleanser and scrub tu muka memang rasa macam licin & segar habis. Moisturiser dia pun tak berapa berminyak so not bad. Haha


Kalau nak tahu lebih lanjut cari je kat fb page diorang sebab aku tak pakar sangat haha



*Update 23/2/2016
Aku dah guna produk ni for more than 1 month already. So nak share gak kesan selepas gunakannya.

First,the dark spot corrector. Nak kata berkesan tak jugak. But it takes like few weeks barulah dark spot aku ni hilang. Sometimes tak ada kesan langsung.

Second,foam cleanser & anti dullness scrub. Best! Bau wangi and it feels fresh selepas diguna especially lepas guna anti dullness scrub,rasa macam muka licin selicinnya. The foam cleanser pun sama gak.

Mattifying Moisturiser. I think this is my favorite moisturiser so far. Bila guna je muka tak berminyak cause moisturiser ni cepat meresap dalam kulit(?). Tak macam krim safi yang aku guna sebelum ni. Berminyak sangat tapi bau memang wangi lah.

So far,aku tak nampak perubahan sangat guna produk nano white fresh ni. Yang aku perasan muka aku dah kurang berminyak lah. Bagi aku bolehlah kalau korang nak try produk ni. Tak ada masalah. Its just that perlu tengok kulit korang jugak,kalau kulit korang makin teruk guna ni aku suggest korang stop guna for a while,maybe tak sesuai dengan kulit korang. Lain orang,lain kulit kan? (macam pelik je ayat aku ni. heh)

Lepas ni nak try product oxy pulak :)


* update 21/8/2019

hi guys. post ni dipublish pada tahun 2015. aku tengok nano white fresh ni pun dah ada keluarkan produk baru tapi aku tak try lagi so ada beberapa soalan yang aku tak dapat nak jawab. kalau nak try tengok review skincares yang aku guna sekarang, boleh baca post aku kat bawah ni hehe


skincare routine

49 comments

  1. hehe kita guna jugak yang ni. tapi haritu tak beli yang pack comel tapi beli loose item je

    ReplyDelete
  2. hai ^^ produk dlm awal tahun la jugak kluar , tapi anis start guna sjak bulan 7 macam tu :D mula-mula mmg tertarik sbb packaging dia mmg cute sgt :D tapi bila dah lma guna , alhamdulillah mmg ssuai dengan kulit anis dan bintik-bintik yg slalu ada kt muka dan kurang , makin cerah sikit skrg :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. cute kan? kte yg baru guna ni pun rasa macam muka makin lembut je eceh haha

      Delete
  3. dan bagus nya sbb moisturizer dia kan dlm bentuk gel , jadi penyerapan ke kulit lbih berkesan berbanding krim

    ReplyDelete
  4. Comel gilaaaaa packaging! Terus rasa macam terpengaruh jugak nak beli. Kehkehkeh.. Colour dia pun comel! *.*

    ReplyDelete
    Replies
    1. beli niena. boleh lah try jugak nanti. mana tahu berkesan kan? hehe

      Delete
  5. Wah macam best je! Nanti nak try lah :D

    ReplyDelete
  6. Leyha pun guna nano white ni.. so far alhamdulillah ok.. xda apa masalah lagi ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke? bgs jugak kalau mcm tu. taklah rasa takut nak guna nanti. hee

      Delete
  7. Replies
    1. alhamdulilah. sesuai dgn kulit & muka dah kurang berminyak.

      Delete
  8. good product but i think not suitable for sensitive skin =)

    ReplyDelete
  9. I baru beli scrub dengan moisturiser je. hope boleh hilang sunburn sebb promoter tu ckp boleh hilangkan sunburn

    ReplyDelete
    Replies
    1. inshaallah dapat :) sebab moisturiser dia ni best & tak buat muka berminyak. goodluck!

      Delete
  10. Kalau pkai dark spot corrector jr, x pkai moisturiser berkesan jgk kr?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pasti jugak. sebab selama 2 bulan lebih guna produk ni memang sy guna setiap produk tu. maybe berkesan kot. try dulu :)

      Delete
  11. Hello, so I was reading your review. Apparently the NanoWhite Fresh product here is quite new in Brunei and it turns out that it's only been sold very few places so far. I too decided to grab it yesterday cause the packaging design is so cute ! So, I was wondering, does it actually whiten your skin just like its own brand name?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes it does. tapi kalau diguna secara konsisten mungkin akan lebih nampak kesannya. cause i have been using this product for only 1 month so kesan dia tak berapa nampak sangat.

      Delete
  12. kulit saya berminyak dan jerawat..boleh ke klu saya try produk ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kulit sy dulu pun macam tu gak. tapi tak berapa teruk sgt. lepas guna produk ni muka sy kurang berminyak dah,jerawat still ada tapi jerawat biasa2 je. kalau nak try boleh jugak. tapi kalau kulit awk bertambah teruk lpas guna ni baik stop guna or tanya kat fb page nano white fresh dulu :)

      Delete
  13. sekarang , still ade lagi ke set dalam dia ada tiga thngs tuh ? sebab kite blom servey lagi at watsons semua tuhh . heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. sorry sbb tak reply. komen masuk dalam spam T_T last sy pergi watson dalam tahun ni rasanya tak ada nampak lagi. sbb sy beli yg satu set ni masa tahun december 2015 :)

      Delete
  14. Hai. Nak tanya scrub tu guna 2 kali kan seminggu. Means pagi malam pagi malam 2 hari ke just 2 kali ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak kisah nak macam mana. tapi saya selalunya time malam2 je guna :)

      Delete
  15. Klu untuk kulit kombinasi boleh ke guna foam cleanser?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebelum ni pernah guna foam cleanser tak? i'm not so sure about this. tapi rasanya boleh :) try buat research dulu.

      Delete
  16. saya pun ada beli dalam 2minggu lepas tapi tak guna lagi sebab nak tunggu school holidays baru pakai hehehhe harap harap berkesan laaa

    ReplyDelete
  17. I just gna foam cleanser n scrub blm nmpk apa2 perubhn hehe bru dlm 4 hari je gna, mybe dlm sbulan kot baru nmpk perubahan, hehe tapi mmg Best

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? scrub tu best kot,licin je rasanya. ha'ah,just keep using it mana tahu ada perubahan nanti kan?

      Delete
  18. I was using foam cleanser only and so far suitable with my oily skin and also it lost sunburn at my face . I think I dah try almost 3 month. Jerawat mudah kecut. After this i nak try full set nano white :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulilah kalau berkesan :) kulit sy pun agak berminyak jugak dulu tapi dah berkurang sikit dah. just try it inshaallah ada nampak kesan nanti,hehe goodluck :)

      Delete
  19. my sister belikn saya full set nano ni baru dua minggu pakai dngn penuh berdisplin dah nmpk perubahan muka jadi glowing jerawat kecut parut jerawat yg lama susah nak hilang pun dh mula pudar alhamdulilah berkesan harga pun berpatutan^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulilah :) lpas ni kena belanja sister awak tu pulak :P

      Delete
  20. ape beza nano white biasa dengan nano white fresh??

    ReplyDelete
    Replies
    1. nano white fresh ni actually khas utk golongan remaja,nano white tu pulak kpd yg berumur 25+ ke atas.

      Delete
  21. serious cute amat packaging dia!!!

    ReplyDelete
  22. Nano white fresh ni harga dia murah la sikit dari nano white biasa tu, hehe

    ReplyDelete
  23. Sesuai tak untuk combination skin?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sesuai jee sbb sy sendiri combination skin jugak :)

      Delete
  24. Saya jns kulit sensitif.baru je beli toner dia kat guardian. Promoter tu kata try sama night sleeping cream utk hilangkan jerawat. Nk tanya, kalau dah pakai serum sblm tdo, perlu ke pakai sleeping cream?

    ReplyDelete
    Replies
    1. actually xwajib pun nak pakai sleeping cream tu. tapi kalau nak guna pun boleh je. kalau awk rajin guna tiap2 malam inshaallah ada hasilnya jugak nanti. tapi tak guna pun xpe :)

      Delete
  25. hi! scrub dia jenis chemical or physical?

    ReplyDelete