Purito Centella Green Level Buffet Serum | Review

Wednesday, April 17, 2019

Assalamualaikum

siapa yang belum baca post aku yang sebelum ni boleh lah ke link ni dulu eh


👇


👇





Ok let's get back to the main topic.



sebelum ni aku tak pernah dengar pun nama brand ni. Ni aku tahu pun dari sorang youtuber. Dengar dia buat review macam best je so aku pun try lah.


Price - RM56.00 (Althea Korea) | 60 ml


Centella Asiatica ni pokok pegaga guys. Kalau tak tahu jugak, boleh try google.

Centella Asiatica extracts can help to stimulate collagen synthesis in the skin, activating the cells and minimizing signs of aging when applied to the skin. It also helps to calm irritations and reduce pigmentation for bright, healthy skin.



first of all, aku suka bau serum ni hahaha. ada macam bau daun & herba sikit2. Yang bestnya, few weeks ago aku ada tumbuh jerawat kat area dagu, lepas apply semua cream & toner, aku letak serum ni sikit kat cotton pad then letak kat dagu yang ada jerawat tu tadi. Actually aku saja ja nak test tengok berkesan ke tak hehe. The next day tu jerawat aku tu dah tak merah dah. Nampak lah ada kesan sikit2 pastu setiap kali aku datang jerawat je aku ulang step tu balik. 


Boleh try tengok ingredients serum ni 




& jangan risau sebab serum ni cepat je meresap dalam kulit.


i love everything about this serum except the fact that botol serum ni kecik je. Ughhh pastu mahal sikit lah bagi aku hahaha 

Aku expect botol serum ni besar sikit tapi bila sampai je ya allah kecik jugak eh hahaha so kena lah berjimat sikit bila guna tu guys. Pandai2 korang lah ye.


Yang pasti, obviously aku akan repeat beli serum ni. Dalam Althea pun ramai yang bagi positive feedback. 

Lepas ni nak try semua produk jenama Purito sebab yang ni dapat nampak kesan kat kulit aku so tak adalah aku ragu2 nak guna lepasni!






1 comment

  1. it's good that it's working for you. im not sure if it's me. haha

    ReplyDelete