Shopping Haul (12.12 Sales)

Friday, January 08, 2021


HAPPY NEW YEAR 2021 (my fav number)


 Assalamualaikum


I know aku kata nak update blog setiap bulan, but you know what? I failed. Bulan december dipenuhi dengan emosi stress, down, and anxiety. Sebab apa? Sebab assignment and online task yang tak pernah habis. Dengan nak kejar due date lagi. Aku tak buat kerja last minute tapi tetap rasa anxious sebab time tu aku kena habiskan jugak segala kerja yang melambak sebelum Christmas Eve. Sebab time Christmas Eve tu aku kena keluar beli hadiah and buat preparation untuk Christmas gathering dengan family sebelah my mom (family sebelah my mom Bidayuh ye). So kalau boleh aku kena habiskan jugak kerja tu sebab aku tak nak stress fikir pasal kerja time keluar shopping HAHAHAHA, ye sebab tu je.  Aku nak keluar dengan hati yang lega and tenang so that aku boleh enjoy sepanjang perjalanan tu lol


OK. Back to the topic.


Shopping haul aku kalini tak banyak eh. Pastu tak semua barang yang aku beli ni time 12.12 sales, ada yang aku beli dua bulan lepas etc. Malas nak buat separate post hehe



Christy Ng! aku beli tote bag ni as soon as aku baca email yang diorang bagi! I'm so sorry tak tahu kenapa aku takde ambil gambar bag tu tapi ambil gambar bungkusan ni je like what the- 

*curi gambar dari website diorang jap hehe*

at first, aku pening sebab tak tahu nak pilih colour apa hmm, but last-last memang stick ambil yang warna hitam je lah since senang nak matching dengan colour lain.

Sampai sekarang aku tak guna lagi ye bag ni HAHAHA. Aku bagitau my mom bag ni berguna untuk aku time internship nanti (bulan March ni please pray for me :'), so harap-haraplah betul-betul berguna.

aku tak letak nama sendiri sebab for me nampak lebih exclusive kalau guna nama Christy Ng je ecehceh. *padahal sebab harga dia mahal je lol* tapi itulah nama aku ni jenis yang rare sikit so aku taknak orang tegur aku sebab nampak nama aku dekat bag ni je lmao HAHAHA

oh ya! time birthday aku bulan 10 lepas, my friend (thanks yani!) hadiahkan aku wallet dari Christy Ng! I was so suprised but tak jugaklah sebab dia bagi tracking number awal sangat so aku macam boleh agak dia nak bagi apa HAHAHA. Fun fact, aku ada post gambar wallet tu dekat status whatsapp dengan caption "I want this for my birthday! anyone?" so yeah, hajat aku tertunai lah nampaknya alhamdulilah HAHAHA. Thanks again Yani!

*kalini ada nama sendiri ye hehe*



yang ni pulak aku beli time Christmas Eve HAHAHA ingat nak beli hadiah untuk family je tapi eh terbeli barang untuk diri sendiri pulak lmao. Rasanya mostly barang yang aku beli time ni memang semua barang-barang aku je. Entahlah maybe sebab happy sangat lecturer extend tarikh due assignment kot hehe. I am so sorry gambar ni je aku mampu ambil sebab lepas ambil gambar ni aku kena balut hadiah, buat kek, and kemas bilik so memang busy sangat (sebab tu gambar ni buruk lelz)



next ialah barang dari shopee! aku dah lama nak beli cup tu sebab kalau ambil gambar nampak asthetic hehe. Coaster tu pulak aku terpaksa beli sebab coaster yang sedia ada tiba-tiba terpecah -_- and tau tak yang vase tu sebenarnya kecik je? 


Actually I already knew lah sebab ada baca comment dekat shopee but sokayy sebab cute and nampak asthetic jugak. (On a serious note, I really need a medium size vase tho).


I am a fan of scented candles! Especially candles from BBW, and fav scent aku is Gingham! Bau dia wangi gilaaaa. 

Idk how to describe it but bau macam baru lepas mandi? Ok no.

Hmm bau macam fresh? 

Ok I give up, aku copy dari website dia je hehe. 

" A fresh blend of bright florals & a hint of sweet citrus. Notes of blue freesia, sweet clementine & soft violet petals"

Candle ni aku beli dari shopee jugak sebab tak tau lah kenapa susah sangat nak dapatkan scent ni dekat website or physical store. Kalau lotion or body mist tu melambak pulak?


aaaaaaaaaaaaa! I almost menjerit bila dapat tahu fixi ada buat sales kat shopee! Sales kaw kaw pulak tu!! Thankfully aku tergerak hati nak check instagram diorang sebelum 12.12. Tak tahu lah korang percaya ke tak, tapi untuk sales bulan lepas diorang jual satu buku tu for RM1.99!!!!! YES DALAM RM2 JE! 

Tapi tak semua buku lah ye hahaha. Buku yang bestsellers dalam RM12 so kira murah jugaklah sebab normal price dalam RM16 - RM18 jugak. Excited betul aku masa ni sampai sanggup bangun awal semata nak beli buku ni je. Aku grab 7 buku sebab mostly buku yang aku nak takde pulak hmmm. But I am soooo happy sebab total harga untuk 7 buku ni RM43.96 SAHAJA (tak termasuk shipping sebab diorang tak bagi free shipping huhu). Nevertheless, I am very satisfied with my purchased! 

Dalam bulan ni je aku dah habis baca 3 buah buku hehe. Kalau rajin aku akan buat post review buku by Syafiq Aizat sebab sumpah best gila buku dia aaaaaaaaa!


Oklah, thats it for now. I will be back with a new post ✌ 

I hope you enjoyed this post! Adios




2 comments

  1. Ever since that Christy Ng 'incident' me and my sister boycott all CN product even though I have to admit that most of her stuff are really pretty (sebab tiru design Bottega Veneta, Dior etc) and that bag is super gorgeous!

    And that's a very cute vase! I love it and for me, it's really hard to find a decent BBW candles that suits my taste, it's either too sweet, too musky or too citrusy. I love fresh scents and I might try that one.

    OMH murahnya all the books! Good for you to get those for cheap. I did try to read Fixi books but tak pernah habis I don't know why.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tak tau pulak pasal incident Christy Ng ni hahaha tapi tadi baru lepas search. And yes most of their stuff mmg cantik.

      for now, i stop beli candle bbw sbb bau terlampau kuat smpai pening kepala haha. so skrg tgh cari candle yang bau dia biasa2 je yang tak kuat.

      yesss mmg murah! tapi itulah duit pun melayang hahaha. maybe buku yg akak baca tu tak best kot hehe bcs tak semua buku fixi ni best. sometimes sy give up tak habis baca jugak haha

      Delete