Mini Haul #1

Wednesday, June 21, 2017

Assalamualaikum


Hari jumaat minggu lepas keluar time petang. Nasib baik cuaca mendung tak adalah panas sangat,lagipun masa tu tak ada banyak sangat orang. Plan nak pergi cari baju raya lagi although sebelum ni dah pergi beli baju raya tapi tak puas hati sebab balik cuba tengok tak cantik pulak damn it 😅😭


Oh ya masa kitorang first beli baju raya tu kalau tak silap aku sebelum hari gawai kot,akak yang jual baju kat shopping mall tu ingatkan kitorang sambut gawai so dia suruh aku pilih seluar palazzo & blouse hahaha mula-mula tu aku heran jugak kitorang nak beli baju kurung kot apasal dia tunjuk benda lain,tapi last2 aku beli jugak sebab cantik sangat hahaha time keluar dari kedai tu diorang siap ucap selamat hari gawai lagi. Maybe sebab diorang dengar kitorang bercakap dalam bahasa bidayuh kot that's why. Family kitorang kat rumah memang bercakap dalam bidayuh,sebab keluarga my mom kristian bidayuh and kitorang dari dulu tinggal dengan grandparents sebelah my mom so dah terbiasa cakap dalam bahasa bidayuh. (rasa macam dah pernah bagitau je) Okay back to the topic


Dalam pukul 3 camtu kitorang gerak pergi shopping mall,unfortunately tak ada baju kurung -.- Baju melayu banyak pulak. So kitorang singgah kat kedai2 yang lain kejap, baju kurung nanti2 lah aku fikirkan hahaha


at that time bath & body works ada buat offer sempena raya,kalau tak silap offer 50% kot,so rasa macam rugi je tak beli apa-apa masa ni




masuk tu aku memang dah target nak beli candle je. so banyak jugaklah candle yang aku buka tapi ada yang bau macam ewww,terlampau kuat sangat,sakit pulak rasa hidung aku masa tu. First choice ialah vanilla bean.



masa kat kedai tu aku hidu macam wangi tapi balik hidu lagi ya allah kuat nya bauu vanilla 😅



yang lemon ni wangi jugak. bau lemon lah kan apalagi hahaha




this is my favorite so far. dah hampir 4 kali guna. Bau dia omg memang sweet sangat,bau tu sampai ke ruang tamu tau tak, bau dia ada sikit2 macam bau mango,hm idk how to explain this haha




victoria's secret masa tu pun ada buat offer gak. Tapi tak banyak sangatlah offer dia haha



yang ni memang favorite aku. aku tak faham kenapa orang selalu kata yang coconut passion tu wangi eww not my taste kot,pelik je bau dia bagi aku




lepas tu,continue cari baju kurung. Dah habis beli then round round cissss aku ternampak ada baju kurung yang lebih cantik lagi dari yang aku beli tadi aaaaaaaaaaaaaaaaaa



5 comments

  1. wahhh, kmk baruk tauk ktk bidayuh. hehehhe best la tauk klaka bahasa bidayuh :D
    kemain shopping raya :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. aok kak hehe. nang dari kecik agik klaka bidayuh >.<
      hahaha :P

      Delete
  2. The last one tu mmg best bau diaaaaa.

    ReplyDelete
  3. Nak try la jugak Mango fragrance tu :D

    ReplyDelete
  4. bertabahlah.. selalu mcm tu.. bila dh beli, ada yg lg cantik.. huhu

    ReplyDelete