Eulachacha Waikiki | Korean Drama

Thursday, May 31, 2018


Assalamualaikum


mood aku nak belajar dah terbang ke laut so aku ambil lah kesempatan ni untuk update blog 😁😁
before that, selamat berpuasa guys! tinggal berapa minggu lagi nak raya 💥💥

actually aku nak buat post pasal sambungan untuk entry "craving satisfied" tapi hahaha tak berselera pulak aku nak tengok gambar makanan kat gallery aku ni. nak termuntah rasanya sebab terlampau kenyang yarabi 🙈🙈


okay back to the topic. 


drama ni dah lamaaaaa habis. Baru sekarang nak review sebab mana tahu ada yang terlepas tengok drama ni hah tunggu apa lagi? Pergi tengok cepat. Eh jap,baca review aku ni dulu.


Eulachacha Waikiki-P3.jpg


Kang Dong-Goo (Kim Jung-Hyun) dreams of becoming a movie director, but he is cynical due to bad luck. Cheon Joon-Ki (Lee Yi-Kyung) wanted to follow in his father's footsteps and become an actor, but he is now just a minor actor. Bong-Doo-Sik (Son Seung-Won) came to Seoul to become a scenario writer, but things have not been easy for him.
These 3 men run the guest house Waikiki in Itaewon, South Korea. Their guest house is facing bankruptcy and then a mysterious baby and single mother appear at Waikiki.



Please jangan tengok drama ni time tengah malam. Sebab korang takkan berhenti ketawa tengok drama ni 😆 

baca plot tu pun korang dah faham kan? 

aku tengok first episode and then i was like wtf takdelah lawak mana. Lame gila lawak dia. Benda ni pun lawak ke? Pffff . But.....



HAHAHAHAHA AKU SUKA TENGOK CHARACTER JOON KI 🙉

Kalau masuk je scene dia ni confirm lawak gila wei hahaha. Pandai gila dia bawak watak ni


jalan cerita drama ni simple je. tak complicated sangat. Ending dia pun korang boleh agak. Tapi scene lawak tu setiap masa ada. lagi2 bila scene si Joon Ki tu hilang bulu kening sebelah kanan HAHAHAHAHA bodo nya hahahaha aku tak berhenti ketawa tengok scene ni,dahlah aku duduk kat asrama,nasib baik tak kena marah hahahaha


Image result for eulachacha waikiki gif

pompuan ni pun lawak hahahaha. dia kena cukur misai dia setiap hari sebab kalau tak cukur,misai dia akan tumbuh banyak gila hahahaha. semua ni gara2 dia ternampak pastu terikut abang & kawan abang dia cukur misai masa kecik so sampai sekarang misai dia akan tumbuh macam lelaki. memang habis kena sakat lah dia ni masa tu hahaha


Image result for eulachacha waikiki gif

tak lupa jugak dengan scene baby ni 😍😍 cutenya Sol. 


dalam pertengahan drama ni dah masuk scene romance. Tapi aku tak sangka yang si Joon Ki tu boleh couple dengan Seo jin hahaha sebab selama ni diorang macam anjing dgn kucing je. Tak sangka pulak boleh jatuh hati hahaha lagi2 bila abang Seo Jin tahu pasal diorang berdua.


Related image

watak dia ni pulak ada bengap sikit hahaha asyik kena buli dengan Soo-A je. yang tak boleh blah bila Soo-A asyik panggil dia pig dalam last 2 episode,padahal laki ni tak buat salah pun hahahaha 


tu je lah aku nak bagitau haha. jalan cerita dia ringan je so takyah lah review panjang sangat. kalau nak aku senaraikan scene yang lawak memang takkan habis ni hahaha 


overall,kalau korang tengah stress ke apa,boleh lah tengok drama ni. Takpe,relax je sekejap. Takyah nak 24 hours hadap assignment tu hahaha . Tapi janganlah 24 hours hadap drama je (reminder untuk diri sendiri sebenarnya pff)





okay bye


14 comments

  1. elok sangat suggest drama ni sebab tengah stress ni. Nak tengok lah nanti :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. yesss time stress ni lah best sikit tgk drama yg lawak hehe

      Delete
  2. haritu tengok 2 episod first pastu lupa hahaha kena tengok balik ni

    ReplyDelete
  3. aduhh cerita ni mmg buat perut anis senak sbb ada saja kelakor dia :3 tapi lagi tak sangka yg watak joon ki & mak baby sol tu rupanya couple in real life

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannnnnn? hahaha ikr. and yess saya pun terkejut jugak baca news pasal diorang. sbb tak sangka diorang dapat simpan rahsia tu sepanjang diorang berlakon dlm drama ni

      Delete
  4. Selamat berpuasa! :)

    Baca banyak komen cakap pasal drama ni kelakar gila. I only watched the first two or 4 episodes because I don't fancy this kind of humour. Mungkin akan cuba tengok balik lepas ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat berpuasa jugak!

      at first saya pun tak berapa sgt suka dgn lawak diorang ni but trust me,lama2 tgk mmg rasa kelakar je hehe

      Delete
  5. Okayyyy baca review ni terus trigger nak tengok drama ni. I love funny kdrama, kalau yg boleh bagi saya ketawa sorang2 macam org gila like Reply 1988 or Cinderella & Four Knights memang I will say no to that drama. Thank you for this post.

    Btw, did you change your layout? I love it!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. pls lah tgk kakkkk hehe. tapi tak boleh lawan drama reply 1988 lah sbb for me,drama reply 1988 tu lagi lahhh lawak hahaha

      yesss. thank you for noticing that kak hehe

      Delete
  6. hahahaha cite ni sumpah lawakkkk

    ReplyDelete
  7. mcm best nii. nk try cari dlm fb kot kot ad yg share

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes best kak hehe. rasanya ada kot kat fb ni ^^

      Delete