Mossery's Academic Planner | Review

Thursday, July 19, 2018

Assalamualaikum


hai guys. so yeah sekarang ni musim cuti so why not aku update blog ni? even dengan hanya satu post baru pun jadilah kan hahaha

idk why but aku rasa macam aku banyak sangat beli barang secara online dalam bulan ni 😒 setiap kali barang sampai,confirm abang poslaju & abang gdex yang sama jugak yang hantar hahahaha 

aku dari tahun lepas lagi stalk Mossery ni. Dari tahun lepas jugak lah plan nak beli notebook tu tapi oleh kerana aku rasa macam banyak lagi barang yang lebih perlu diutamakan so aku tundakan dulu. If i'm not mistaken, academic planner ni baru lagi rasanya. Tengah berbelah bagi whether nak beli academic planner or notebook je hm. Tapi memandangkan bulan 9 ni dah masuk U balik,so aku decide untuk beli academic planner tu je lah. Saja nak bagi semangat untuk belajar hahahaha puiii





why diorang selalu bagi kotak cantik2 macam niiiiiii. dah berlambak kotak2 hasil pembelian dari hermo,althea ... aku tak sampai hati nak buang sebenarnya sebab cantik sangat HAHAHA siapa yang selalu dilema macam ni? 😭😅

and guess what? dalam kotak kuning tu ada kotak warna biru lagiiiiii



goshhhh 😍😍



and walahhhhhh aku pilih yang color hitam sebab kalau pilih color pastel confirm cepat kotor nanti hahaha

nah close up sikit kat bahagian tepi




planner ni include free sticker jugakk. korang boleh pilih whether nak sticker movie night, after class or balanced diet. (aku pilih after class)



and then korang boleh pilih nak letak nama korang or just nama "mossery" je. Ofcourse lah semua akan letak nama sendiri kan? rugi pulak rasanya kalau tak letak nama sendiri.

harga untuk satu planner ni is RM115.49 (include free sticker & free personalised name on cover). Hasil carian dari google,aku dapatlah jugak 15% off code haritu hahaha so pandai2 lah cari code kalau nak beli barang secara online k guys




dalam planner tu pulak ada front & back pocket 😍 (gambar credit to mossery.co)



kat front page ada illustration jugak


other than that, dalam planner ni ada pages untuk inspiration boards, goals & values page, extra dotted paper (24 pages), yearly planner (august 2018 - july 2019), monthly planner & weekly planner.


paper quality 👆


oh ya hampir lupa, diorang ada bagi buku kecik untuk tips,guides & usage examples jugak.





buat masa sekarang aku belum isi apa2 lagi hahaha. tunggu semester baru dah nak start baru lah aku isi eh. 

harap2 lah dengan adanya academic planner ni aku lebih on time buat segala assignment nanti! & tak lupa jugak dengan study hahaha 


 so siapa2 yang terpukau dengan planner ni dipersilakan tengok kat (https://www.mossery.co). Kat Mossery ada jual notebook,sketchbook, planner & stationery jugak. Confirm rambang mata pilih nanti 😂



14 comments

  1. comel lah mossery planner ni. yang bestnya boleh custome design pilih apa kita nak. hihi.

    ReplyDelete
  2. woahhh anis pun selama ni usha jugak tapi tak mampu lagi nak beli T_T design dia semua lawa lawa oh goshh

    ReplyDelete
  3. wahhhh cantiknya box dengan isi dalam planner tu! Kalau dapat planner tu memang tak tertulis apa2 sebab sayang

    ReplyDelete
  4. oh my!!!! cantiknyaaaa harga pun boleh tahan kacak juak! hahahah hr ya ada kmk beli planner, last2 sik guna...prefer buku kosong juak....hahaha

    ReplyDelete
  5. mcm kikiki planner...bestnye.....

    ReplyDelete
  6. wow cantiknyaa! dah lama teringin mossery punya planner tapi berbelah bahagi nak beli ke tak XD

    ReplyDelete
  7. OMG I want to get oneeeeeeeeeeee!

    ReplyDelete
  8. cantik sangat lah, kalau saya tak sanggup lak nak guna. haha

    ReplyDelete
  9. Dah lama jugak ushar tapi mahal sangat takut tak worth beli sebab planner yang ada sekarang pun jarang guna XD BUT ITS SO COMEL!!!

    ReplyDelete
  10. mossery punya prodcts smua lawa2 design dia. sy dah lama ushar sketchbook mossery 😩

    ReplyDelete