Wonderboom Café, Kuching

Saturday, March 16, 2019

Assalamualaikum


dah nak dekat sebulan rasanya aku tak blogwalking & comment kat blog korang ni. Kenapa dunia blog sekarang nampak macam makin sendu je eh? 😭😭 memang semua bloggers yang dulu2 dah tak bukak blog ke mcm mana ni? tsk tsk tsk


.
.
.
.
.
.

anyway,

actually aku tak berapa pasti whether nak upload post ni ke tak sebab aku tak snap banyak gambar pun untuk post ni. Yang tu nanti aku cerita.


so, setiap hari rabu aku ada kelas elektif (smart money management) & sepatutnya kelas ni 3 jam tau, tapi memang setiap minggu madam kitorang tu habiskan kelas dalam masa 1 jam je HAHAHAHA . aku lagi suka kalau kelas habis awal tapi masalahnya petang pukul 4 tu aku ada kelas koq pulak aigoo. Takkan lah aku nak balik asrama. Dahlah asrama aku jauh gila. So thats why setiap hari rabu lepas kelas elektif tu je aku dgn kawan2 aku pergi tengok wayang hahaha tapi minggu ni tak ada movie yang best so last2 pergi cafe ni je lah lepak.


AKU MEMANG DAH LAMA NAK PERGI CAFE NI SO I'M A LITTLE BIT EXCITED THAT DAY HAHAHA

nasib baik jumpa jugak cafe ni walaupun dah round satu tempat tu cari, rupanya cafe ni ada dalam mall tu je cisss 


masuk je cafe, staff diorang dah bagi menu. Besar gila buku menu dia hahaha 
oh ya, aku nak ambil gambar banyak2 sebenarnya tapi masa tu jugaklah staff dia pergi tutup langsir so lighting tak berapa cantik plus STAFF DIA ASYIK TENGOK2 JE OMG MACAM MANA AKU NAK AMBIL GAMBAR 💆💆💆

ni je gambar yang aku mampu ambil hahaha




bahagian entry cafe ni lagiiii cantik decor dia tapi tak sempat nak ambil gambar :'(
kalau nak tengok jugak boleh lah google hahaha


masa kitorang pergi ni tak berapa ramai sangat orang. 

picture credit to wonderboom


aku tak tahu nak order apa, sebab banyak sangat menu diorang. tapi aku lapar sangat masa tu so aku order set lunch yang rocketman tu. 

actually the main reason aku nak sangat pergi sini ialah sebab aku nak coba smoothie bowl!! 

credit to wonderboom


ni menu yang aku order : rocketman lunch set, dragon breath smoothie bowl (yg gambar atas tu), kiwi berry, iced caffe mocha.

menu yang aku dapat : rocketman lunch set, hot peppermint, iced caffe mocha.


see? where is my smoothie bowl?! & bila masa pulak aku order air hot peppermint omaigad cuaca panas terik takdenya aku nak order air panas lagi hahahaha


aku bukan jenis yang tegur kalau dapat menu yang salah so whatever lah. Nasib baik yang set lunch tu ada free ice lemon tea. BUT aku nak sangat smoothie bowl tuuuuuuu. aku ingatkan diorang masih tengah buat tapi sampai kitorang dah habis makan pun dia tak bagi lagi gosh. Dahlah kat kuching ni susah nak cari smoothie bowl. pastu aku tengah craving teruk tapi malas nak buat sendiri hahaha


ok now jom tengok makanan yang aku order tu



sedappppppp! dalam ni ada mango and korean bbq sauce chicken (if i'm not mistaken). aku suka rasa ayam ni! and also mango tu jugak. rasa dia balance je bagi aku. portion dia boleh tahan banyak gak.



actually kawan aku dah kenyang sebab dia dah makan sebelum pergi cafe ni so memang aku lah yang habiskan set lunch rocketman tu, tapi ntah kenapa aku rasa tak kenyang sangat so aku pun panggil lah staff dia sebab nak order mee ni HAHAHAHA

aku lupa nama menu ni guys. kalau tak silap XO Noodle apa ntah. yang ni set lunch jugak.
rasa mee ni macam rasa mee + sambal HAHAHA tapi ayam dalam tu omaigadd sedap nak mampus. i dont know how to describe rasa ayam tu tapi rasa dia crunchy and rempah dia sedap gila! mee tu boleh tahan sedap jugak lah. benda kat tepi tu kitorang tak sentuh pun sebab takut nak rasa hahaha


air tu macam biasa lah kan ice lemon tea je pun, hot peppermint tu aku minum sikit je sebab obviously pahit and rasa macam ubat. Ice caffe mocha pulak kawan aku kata sedap.



bagi aku makanan kat sini boleh tahan mahal gak. set lunch tu bagi aku boleh lah murah. Tapi coffee dia semua mahal gosh hahaha


aku rasa aku akan pergi cafe ni lagi kot, sebab nak try smoothie bowl tu 😭😭😣


sorry tak banyak gambar. aku ni pemalu sikit so ni je lah hasilnya hahaha



overall, it was a good experience, except part yang salah order tu je lah hishhhh





ok bye!

4 comments

  1. Firstly, the cafe looked so Instagrammable. Secondly, if I were you, I will let them know they delivered a wrong order. After all, we're the one who's gonna pay for it.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha haah kan kakk. but masa tu sy malas gila nak tegur, dahlah tengah lapar, nanti tiba2 mengamuk kat cafe tu pulak hahaha lol. next time dtg sini lagi, kalau staff tu bagi order salah mmg sah lah sy akn tegor hehe

      Delete
  2. cantik deco cafe ni!

    ReplyDelete