Ice Garden Cafe, Kuching

Sunday, September 29, 2019

assalamualaikum 


helloooooo hehe

post ni auto publish ye guys so kemungkinan besar aku tak bukak blog since semester ni aku dah start buat FYP :"( 😭😭 kalau bukak pun maybe baca post korang macam tu je kot, kalau rajin aku akan tinggalkan komen hehe


so, let's skip that part.


since aku dah berani drive sekarang (alhamdulilah), so kerja aku memang bawak kawan-kawan keluar je lah hahaha itupun kalau ada duit eh, bukan keluar tiap-tiap hari tau





masuk je dalam cafe ni terus mata terpukau tengok kek kat tepi kaunter. Actually sebelah area kek ni ada banyakkkk fruit popsicle tapi aku lupa nak ambil gambar ugh 

memandangkan kitorang tak makan lagi, so memang kena order makanan lain gak sebab takkan pagi-pagi makan shaved ice je kan? haha

aku ingatkan ada bermacam jenis shaved ice yang ada kat cafe ni, tapi kalau tak silap aku nampak 6 je menu shaved ice diorang & tanpa buang masa aku terus order green tea shaved ice sebab ada kawan yang recommend untuk try ni hehe


topping green tea shaved ice ni ada red beans, pudding & rice balls. RM9 jee hehe
dalam gambar nampak kecik je tapi sebenarnya besar guys. 

SEDAP! serious sedap. kitorang makan sikit-sikit pastu sambung ambil gambar sampai tak sedar shaved ice ni dah cair HAHAHA tapi lebih sedap kalau makan terus sebab kalau dah cair takde rasa dah

rice balls tu macam rasa pulut(?), bagi aku boleh lah ditelan benda tu hahaha takde rasa sangat pun


pastu kitorang order classic belgium waffle, belgium waffle with gelato + oreo & oreo cheesecake.

waffle diorang ranggup!!!!!!!!!! tertelan air liur je lah aku tengok gambar ni :'(((((  

yang belgium waffle with gelato + oreo tu bolehlahh. aku tak berapa suka kalau kat tengah-tengah waffle tu ada aiskrim haha sebab nanti confirm tak ranggup pastu manis. 

oreo cheesecake tu biasa-biasa je kot. sedap lagi oreo crepe dekat the coffee factory hehe


dahlah order makanan manis pastu order lagi air manis HAHAHA diabetessssss
ni oreo milkshake. seeeeee? nampak tak betapa sukanya aku dengan oreo ni HAHAHA 



bagi aku milkshake tu terlampau mahal sangat 😣 but whatever lah sebab puas hati makan kat sini! & lighting cantik gilaaaaa so thumbs up for that! HAHAHA lol




bye guys! 






2 comments

  1. Ya Allah nampak sedapnya waffles tu.... I'm a sucker for waffles, pancakes, cinnamon roll dan seangkatan dengannya. And sadly, I don't eat shaved ice. ABC, Cendol tu semua tak makan ( I know... I'm a terrible Malaysian) tak tau lah kenapa. Ada depan mata pun memang takkan terusik shaved ice tu hahahaha

    But yeah for someone yang duduk dekat KL, I think the oreo milkshake is a bit overpriced. Lebih kurang harga starbucks signature ice chocolate.

    ReplyDelete