Craving Satisfied #5

Sunday, September 16, 2018

Assalamualaikum


Semester baru dah start dah guys! No more cuti T_T 3 bulan cuti rasa macam taknak balik asrama semula 😭😭😭 Siap sedialah dengan segala assignments & exams. 


I haven't post about this entry sebab tak banyak gambar makanan yang aku ambil kebelakangan ni. Kadang-kadang rasa malas pulak nak ambil gambar sebab kalau rasa lapar tu dah menguasai diri handphone pun aku dah tak pandang dah hahaha. & selalunya aku keluar waktu malam so kebanyakkan gambar yang aku ambil tu lighting dia tak cantik so end up aku delete je lah gambar yang aku ambil tu



my favorite cafe! masa ni kawan aku ajak keluar tapi masalahnya esaimen aku belum siap,tinggal sikit je lagi so i end up bawak laptop & siapkan esaimen tu kat cafe ni. rasanya dah banyak gambar dari cafe ni aku upload dalam blog hahaha nampak sangat suka lepak kat cafe ni.



ya i know gambar ni tak nampak menyelerakan sangat,but trust me,everytime aku pergi sini memang aku akan order wanton fried mee ni je. EVERY SINGLE TIME. kalau kedai dia tak bukak ya allah boleh menangis aku taktau nak makan apa lagi HAHAHA K TU OVER SANGAT. It was so freaking good. time puasa haritu boleh pulak aku mengidam mee ni sampai rasa nak nangis je sebab teringin sangat T_T



nampak macam portion nasi ni sikit je kan? BUT aku tak habis makan pun sebab idk aku makan setengah je rasa macam dah kenyang gila masa tu. oh ya ni Nasi Ayam Goreng Special kat SCR & yes diorang serve dalam periuk kecik hahaha.



well masa ni aku tak expect sangat dengan Nasi Ayam Lemon ni cause i don't even know apa yang aku nak makan masa tu so end up aku order ni je. Nasib baik sedapppp. Ayam dia lembut je 



ok yang ni semua orang tau apa kan hahaha nothing special about this. masa tu craving nak makan kfc so why not try menu baru diorang masa tu




green tea iced latte dia sedapp gilaaaaaaa aaaaaaa i can't. tapi kawan aku kata pahit hahaha masa ni dah kenyang so beli air ni je lah. Dah tak mampu nak makan kek lagi



i really really love spaghetti carbonara! kadang2 buat sendiri kat rumah sampai habis satu mangkuk besar tau tak. Ramai yang tak dapat nak habiskan carbonara sebab muak diorang kata,but idk kenapa aku boleh pulak telan benda ni banyak-banyak. Kalau pergi kat western restaurant,aku tak pandang pun chicken chop yang ada dalam menu tu hahaha



ok gambar ni lain sikit hehe. dah lama sebenarnya aku simpan resepi chocolate chip cookies yang kak Amy post kan ni,baru ada masa nak buat sebab masa tu craving sangat dengan cookies. Sorry gambar cookies yang dah siap takde pulak hahaha tapi sedap ok. Berjaya jugak aku buat ni. Thank you for the recipe kak Amy! 💓



okay guys,tu je lah gambar setakat ni. Line internet tak bagi kerjasama ni hah,asyik loading je bencinya.









📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌


oh ya, siapa-siapa kat sini yang minat kpop & selalu beli album diorang boleh lah singgah ke ig shop saya ni ehhh. Dijamin korang akan puas hati! Semua album kpop yang dijual ni FREE POSTAGE guys! 


FREE POSTAGE!

If you are interested, you can go and check my ig shop below


👇






📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌





5 comments

  1. nak menangis tengok entru ni sebab lapar :(

    ReplyDelete
  2. Allahu sedapnya semua makanan dalam gambar tu. tapi buat masa sekarang i taknak spend money on food dulu hahaha. anyway you're right, bagi i 3 bulan cuti macam lama tapi dalam masa yang sama tak cukup wei xD sekarang kena hadap assignment group project apa semua balik

    ReplyDelete
  3. Samalah macam kita, kalau banyak lagi kerja yang tak siap, angkut habis laptop pegi cafe. Plus buat kerja kat sana tenang sikit takde distractions.

    Fried Won Ton Mee tu ya rabbi, nampak sedap and terus teringat my fave won ton mee at Vegas Ipoh. And those cakes.. hmm.. *selongkar peti ais*

    ReplyDelete
  4. Me more to spaghetti bolognese instead of corbonara sebab carbonara muak sikit hahaha air pun nampak sedap weh

    Mijablur - Malaysian Lifestyle Blogger

    ReplyDelete
  5. That ice crem looks so good i am almost tempted nak try buat. Almost jelaa

    ReplyDelete