Mossery's Undated Academic Planner Dah Sampai!

Monday, August 05, 2019

Assalamualaikum


yeayyy! excited sangat nak guna planner ni hehe
Aku ni boleh tahan cerewet jugak kalau nak pilih planner, lebih cerewet dari pilih makanan ok haha
kalau boleh, aku nak planner yang simple je. Taknak isi planner yang warna warni & tak suka kalau tengok planner tu macam padat sangat. Kalau beli notebook pun aku akan check setiap pages dalam buku tu. Sebab kalau boleh, aku nak hias sendiri dalam planner tu nanti. Cover pun nak yang simple & nice je.


Plan asal nak beli undated planner, tapi memandangkan tinggal 4 bulan lebih je lagi nak masuk tahun 2020, so aku tukar fikiran. Lagipun bulan september nanti dah nak masuk sem baru so aku lebih utamakan ni je. Lagipun kat planner tu nanti tak ada orang tahu pun tu academic planner kan? So kita combine kan je lah jadi life & academic planner hahaha 

sebelum ni aku pun ada gak beli mossery academic planner. tapi yang sebelum ni dah ada tarikh yang diberikan dalam planner tu so dapatlah juga guna planner tu untuk 2 sem hehe. BUT kalini mossery keluarkan undated academic planner! Maksudnya bila-bila masa je korang boleh start guna planner tu! ada 14-months Undated Monthly Planner pulak tu! other than that, diorang ada tambah 12-months Habit Tracker jugak! 

so personal pages termasuk inspiration boards, priorities, values, goals & 12 months habit tracker.

dekat note pages pulak ada 32-pages dotted notes. pages ni aku jarang sikit guna. Kadang-kadang guna untuk tulis nota penting yang pensyarah bagitau time kelas je. itupun kalau aku rajin nak tulis hahaha lol sebab selalunya mintak dengan kawan je hehe

pastu pages yang aku paling suka ialah the 56-weeks undated weekly planner (vertical). aku palingggggg suka isi part yang ni hahaha sebab aku ni jenis pelupa so semua dateline assignments, meeting, exam, outing, to do list semua aku campak dalam ni je! & the best part ialah korang boleh lukis sekali (well eventho lukisan aku taklah cantik & creative mana hahaha lmao).


macam biasa ada kotak warna kuning & warna biru ni hehe




thank you for this tho!


tadaaaaa! sebelum ni aku beli color hitam tapi kalini nak beli yang pastel pulak 😍😍😍




& aku ada beli transparent sleeve untuk cover planner ni sebab color pastel kan so takut nanti cepat kotor pulak


transparent sleeve ❤ yang ni RM16+ kalau tak silap. Actually diorang ada buat promo kalau beli planner ni diorang akan bagi percuma transparent sleeve + lots of stickers BUT macam biasa dah terlambat HAHAHA aku tak perasan yang promotion tu dah habis dah hmmmmm


ada free calendar hehe

obviously, aku berpuas hati dengan planner mossery ni! Ni kali kedua beli & i'm still rasa excited nak unboxing planner ni hahaha 

planner yang sebelum ni aku dah guna dengan baik & bolehlah banyak jugak benda yang aku lukis dalam tu. contohnya macam kat bawah ni 👇


sorry ni tulisan malas ni HAHAHA selalunya tulisan aku cantik ok lol


excuse my ugly drawings, don't judge please sebab aku memang tak reti nak lukis so whatever hahaha


ok tak sabar nak hias planner! aku enjoy sangat buat benda2 macam ni idk why. I really wish some of my friends ada hobi yang sama macam aku ni but unfortunately tak ada sorang pun yang suka buat benda gini so its okay hahaha


Korang boleh ke link mossery ni untuk tengok planners, sketch books or notebooks jugak

https://www.mossery.co/


dont worry guys Mossery ni dari Malaysia bukan dari US. Tapi diorang ada buat international shipping thats why dalam website tu guna dollar hehe




byeeee. nanti aku blogwalking ok nak hias planner jap HAHA lol

7 comments

  1. anis pun dah lama usha planner mossery ni tapi tu lah tak terbeli pun lagi

    ReplyDelete
  2. comelnyaaaaa siap ada custom name lagi! cutela lukisan :D
    saya ada planner molang beli kat shopee 2 tahun lepas, tpi sayang lagi nk pakai hahaha

    ReplyDelete
  3. Cantiknya colour planner 😍😍

    ReplyDelete
  4. wahh kacaknya planner and lukisan ya!!!!
    huhuhu mun kamek memang conteng jak, sekda dah lukis2...mun dilukis...memang sik nampak rupa apa dah >_<

    ReplyDelete
  5. wahhh cantiknyaaa,alu bukak website ya.yang best daknya ada customize nama rah planner, nang confirm kita jak mpun 😍

    hapoy planning 😁

    ReplyDelete
  6. wah, best !! mossery ni dri dulu lg letak dlm wishlist tp x order2 pun 😩 nak sgt sbb kaver semua lawa2 je 🌸

    ReplyDelete
  7. comelnyeeee. I've been looking for this for so long. thank you so much sbb share. I love this.

    ReplyDelete