Craving Satisfied #7

Sunday, July 21, 2019

Assalamualaikum


before that,

have you ever heard about Shopback? Basically Shopback is an app yang akan bagi korang cashback setiap kali korang berbelanja online! As for now, aku dah berjaya kumpul RM132+ guys! Want to know more? You can read my previous post here 👉 Shopback | Review

______________________________________________________________________


last post untuk tajuk ni ialah tahun lepas guys! time ni aku masih dalam semester 3 lagi. hmmm cepatnya masa berlalu, macam tak percaya je dah nak habis tahun 2019 ni.



i don't know what to post soooo ..... let's just skip the intro shall we 😂




so what do you do bila ternampak food truck tersusun kat depan fakulti korang? Obviously korang akan rasa excited kan?! Ke aku je? Ni ais kacang Swee Kang. Kalau korang tanya orang local tempat makan yang best kat kuching sarawak ni, confirm Swee Kang Ais Kacang termasuk dalam list tu. Sebab SERIOUS SEDAP! 



aku tak tahu kenapa aku suka sangat dengan ais kacang HAHAHA semester 4 ni aku banyak melantak ais kacang je. Ais kacang kat warung area kolej aku ni pun sedap jugak! Setiap kali makan sini memang order ais kacang je lah.





tengok gambar ni buat aku craving je lah huwaaaaaaaaaaaaaaaaaa. fyi, location shopping mall ni ambik masa dalam 5 minit je dari kolej aku. kadang-kadang tu tak sampai 5 minit pun lol. so obviously, setiap kali lepas shopping groceries untuk topup barang asrama aku wajib singgah beli milk tea 😂 & aku order benda sama je! either hazelnut milk tea or dirty milk tea LARGE. aku tak pernah lagi order size small sebab orang tamak memang macam ni lmao. & hazelnut milk tea dia ya allah sedap gilaaaaaaaaaaaaaaaaaa



THIS!!! (abaikan ais kacang tu sebab tak sedap langsung ugh)
i cannot tahan nafsu kalau ternampak menu tomyam. Tomyam ni tak pernah mengecewakan guys! Isi ayam dalam tu pun umphhhh! HAHAHA ok aku tak tahu macam mana nak explain lagi tapi yang penting memang sedap. So siapa-siapa yang nak datang kuching sarawak tu boleh lah roger aku tanya tempat makan mana yang sedap kat sini lol



(credit to yani for this photo 👏😑)

masa ni memang teringin sangat nak makan churros although masa tu dah kenyang rasa nak muntah balik makanan dalam perut tapi aku gagahkan juga diri untuk makan ni hahaha



last month pergi sabah & masa tu teringin sangat nak kunyah something then ternampak orang ramai beratur beli aiskrim ni so why not try beli je. AND IT WAS SO GOOD!! tambah topping oreo lagi lah ughhhhh nak lagiiiiiiiiiii



yang ni aku dah review kat post tease by jases tea room | kuching hehe






again, my favorite cafe  ni 💛 masa ni result kitorang akan keluar dalam pukul 12 tengah hari tau. So kitorang gerak ke cafe ni dalam pukul 11 pagi. Aku memang tak tenang dah masa ni sebab takut nak tengok result 😭 rasa takut dia tu lain macam ok hahaha. lepas habis makan tu kitorang stay kejap kat cafe tu try check result tapi obviously tak dapat sebab ramai sangat yang check dalam satu masa so memang hang lah website tu kan. 

dah try dalam 10 kali gak masih jugak tak dapat so kitorang pun chau je lah pergi shopping mall. Dah sampai kat shopping mall pun masih takleh check jugak! Geram betul aku masa tu.

sambil jalan-jalan tu tiba-tiba kawan aku terjerit sambil tengok phone. dari expresi muka dia aku dah agak dia dapat result yang bagus so lagilahhhhhhhh aku nervous. Aku try check sekali lagi tapi masih tak boleh 💆💆 then tiba-tiba je website tu dah ok & guess what? kitorang berdua terjerit macam orang gila dalam shopping mall tu HAHAHA semua orang pandang tahu takkkkk omg malu gila but i dont care sebab alhamdulilah dekan & happy sangat-sangat tengok result! Tak sia-sia aku tak tidur buat assignment & asyik nangis sebab benda yang dibelajar tak masuk dalam otak lmao. Lepas  berbalas whatsapp dengan family & kawan2, kitorang bergerak pergi karaoke pulak HAHAHA. 




ok macam panjang pulak post ni. byeeeee






22 comments

  1. tertelan air liur baca post ni waduhh

    ReplyDelete
  2. sedapnya that tomyam and I rasa macam nak buat churros ah esokkkk. CONGRAT FOR DEKAN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bestnya pandai buat churros huwaaaaaaaa kita ni tak reti sgt, dah lah tgh craving ni :') thank youuuuu hehe

      Delete
  3. Pepagi ternampak nie.. sedapnya kalau dapat.. 😋😋

    ReplyDelete
  4. So much goodness in this post! <3

    ReplyDelete
  5. hahaha comel je memasing, tahniah sebab dekan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHA lol buat malu je kitorang masa tu. thanks! hehe

      Delete
  6. Congrats for your result Tashira! :D Hahah amboi, kemain seronok lagi spam punya banyak makanan ni eh. Milk tea tu nampak mengancam, tapi wonder jap kenapa nama dia dirty milk tea hahah. Lepastu gelato sedap, churros sedap, tomyam pun sedap. Emm semua sedap!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you kak nadddd <3 kita pn tertanya2 gak knp nama milk tea tu 'dirty' hahaha. yessss smua sedap kakkkkk! hahaha

      Delete
  7. 5 minit berjalan kaki, memang tiao2 hari serbu mall lah nampaknya xD
    semua makanan ni nampak tempting!

    saya teringin sangat nak ke sabah pastu makan aiskrim tu ugh please doakan saya dapat jejak sabah sarawak nanti. negeri lain semua telah ku tawan

    p/s: baru perasan selama ni saya tak follow awak, teruk betull haha TAT baru follow!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tepat sekali mazni! HAHAHA tiap2 hari nak pergi mall!

      inshaallah dapat je mazni pergi sabah nanti. bestnya smua negeri mazni dah pergiiiii :')

      eh? hahaha takpe, asalkan dah follow HAHAHA ingatkan mazni dah follow sbb slma ni slalu je mazni tinggalkan komen kat post kita hehe

      Delete
  8. congratulation for ur result! btw semua gambar macam tu buat saya terliur nampak sedap tapi jauh nak try. yg biasa makan street churros je

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you beb! kalau ada kesempatan jejak lah kat sarawak ni hehe

      Delete
  9. wah congrates dekan!Moga akan terus dekan in future..

    lama sudah follow blog ni...jemput singgah

    https://nasuha-itsmyessay.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin aminnn. thank youuuu <3

      nanti kita singgah hehe

      Delete
  10. aaaish banyaknya makanan, sedapnyaa erm laparnyaaa hahhahsh

    https://mylittlestoryi.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Ya Allah, bestnye nampak. I like it!

    ReplyDelete
  12. Omg all the food look so good especially the cakesssss! I'd die to have a piece of cake right now.

    ReplyDelete
  13. tgok gmbr pun dh rsa lapar 😭

    ReplyDelete